Bezoek Garden of dreams, Swayambue en Boudhanath

7 mei 2014 - Kathmandu, Nepal

Hallo Iedereen,

Gezien we terug in Kathmandu zitten, hebben we wat meer tijd om ons met dit verhaal bezig te houden.

Vandaag, Woensdag zijn we op strooptocht geweest in de voormiddag in Thamel, en hebben gevonden wat we zochten, niet moeilijk gezien dit gedeelte van de stad alleen maar uit souveniers, kleding, bars, restaurants en hotels bestaat.
Alleen zal er zaterdag een probleem ontstaan gezien we enkel onze backpack ter beschikking hebben, deze zal aan de krappe kant zijn.
In de namiddag zijn we dan met de taxi naar de grootste boudhistische Stoupa van zuid Azie afgezakt, die bij het Unesco werelderfgoed behoort, de boudhisten bezoeken deze oord en zullen dan ook 108 keer rond deze Stoupa stappen al draaiend aan de gebedsmolens ( mantra's ) die opgesteld staan in de muur van het gebouw dat zo'n 100 meter in diameter is, de stoupa zelf ( koepel ) is 40 m hoog en 40 m in diameter.
Gisteren zijn we in de voormiddag de Garden of dreams gaan bezoeken, een tuin gelegen aan de rand van Thamel, maar in het centrum van de stad, een PRACHTIGE en RUSTIGE oase in deze luidruchtige stad.
In de namiddag zijn we een heel eind in de richting van de monkey tempel gewandeld, en hebben uiteinddellijk een taxi genomen, gezien we de weg kwijt  waren, ( hier zijn geen straatnamen ) het was de tweede keer dat we deze tempel bezochten, deze keer via de trap, 365 treden, 1 voor iedere dag van het jaar
deze is vrij steil, maar hebben er van genoten, we werden begeleid door de apen die hier rondstruinen, en het op koekjes en fruit gemunt hebben die de pelgrims met zich meedragen, elke 20 treden word je aangepord om een singing bouwl te kopen aan de vele standjes opgesteld langsheen deze trap.
We zijn wel een 3 tal uren boven op het complex ( tempel ) gebleven, en hadden dan ook een prachtig zicht op de stad Kathmandu, deze was toevallig zo goed als smogvrij gezien het de vorige dagen wat geregend had.

Guy en Marleen

1. Hugo Maggy:
    7 mei 2014
    hallo Marleen Guy at deze trappen betreft is de borreberg
    trappen of de citadel in Luik dan ook niet te vergelijken,
    hier is het maar frisjes verder groetjes Hugo