Trip van Katahmandu naar Pokhara

5 mei 2014 - Pokhara, Nepal

Na een drukke week van de hele bezienswaardigheden van Kathmandu met omliggende vallei waren we aan wat rust toe en waar kan je dan in Nepal het best naar toe !!
Ja juist in Pokhara !!!
Dus hadden we driver en  gids gereserveerd om ons te begeleiden richting Pokhara want een trip van 200 km neemt hier met veel geluk al snel 7 uur in beslag.
We hadden verscheidene tussenstops , de eerste was aan de enige kabelbaan van Nepal in Manakamana, de belangrijkste tempel voor hindoes die gelegen was hoog op de berg, een kabelbaanrit van 2800 meter met als uitzondering een gondel voor geiten enkele rit (offering).

Volgende stopplaats Gorkha met zijn koninglijk paleis en de wereldgekende Gorka soldaten. Ter plaatse was voor ons een hotel gereserveerd.

De volgende ochtend hebben we onze tocht verder gezet via de highway van Kathamandu naar Pokhra , nu ja wat je een highway kan noemen!!!
Een weg met grote stukken offroad en veel kronkels, idioot verkeer, veel oude bussen of minibussen met 14 zitplaatsen volgestouwd met 28 personen en 3 geiten !!
Na een stevige klim met auto zijn we in het verkeersvrije Bandipur aangekomen, een prachtig en mooi verzorgd stadje waar al aan gedacht wordt om geen afval naast de weg te gooien. Ter plaatse hebben we een leuke wandeling naar het hoogste punt van het stadje en een boedhistische tempel gedaan. Nadien onze tocht verder gezet naar Pokhara.

De weg naar de lodge was even schrikken mist het ook weer een stevige klim met stukken offroad was. maar eenmaal in de Peace Dragon Lodge aangekomen was die weg snel vergeten mits er een fantastich uitzicht was rond de hele lodge met uitzicht over het meer en hetAnapurna gebergte. Hier hebben onze gids en driver ons verlaten.

Samen met Juliette een engelse die samen met een nepali de lodge uitbaat hebben we enkele leuke dagen beleefd en veel vernomen en gezien over het leven van een nepalees.

Marleen

1. Hugo Maggy:
    5 mei 2014
    berichtgeving goed ontvangen waar voor mijn dank

Hugo
  2. Maurice Lenaerts:
    5 mei 2014
    Beiden bedankt voor jullie berichten. Ze brengen een stukje Nepal naar hier...

Maurice
  3. On6hv:
    6 mei 2014
    Nog een prettige en zonnige vakantie verder Guy en Marleen .
    Henri ON6hv
  4. Hugo ON6HN:
    7 mei 2014
    Dag Guy en Marleen ..... fijn om ons op deze manier op de hoogte te houden en ons laten mee te genieten van jullie reis.

Tot ziens